מועצה מקומית באר יעקב (" המועצה ") רואה חשיבות רבה במתן שירות שוויוני לכלל הלקוחות ובשיפור השירות הניתן ללקוחות עם מוגבלות. לשם כך הושקעו משאבים רבים בהנגשת האתר, במטרה להקל על השימוש בו, וכן להפוך את שירותי המועצה לזמינים יותר עבור אנשים עם מוגבלות.

על פי נתוני עמותת "נגישות ישראל", כ-25-20 אחוז מאוכלוסיית ישראל נתקלים בקשיי נגישות לאינטרנט. הנגשת האתר נועדה אפוא לשפרו כך שיהיה זמין, ידידותי ונוח יותר לשימוש עבור אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, הנובעים בין היתר ממוגבלויות מוטוריות שונות, לקויות קוגניטיביות, קוצר רואי, עיוורון או עיוורון צבעים, לקויות שמיעה וכן אוכלוסייה הנמנית על גיל הזהב.

הסדרי נגישות כללי
 

ראש העיר, ניסים גוזלן, נתן את דעתו להמשכיות ביצוע ההנגשות ברחבי העיר באר יעקב לרווחת התושבים ולקיום הוראות החוק. במסגרת זו מינתה הרשות רכזת נגישות.

כמו כן עפ"י דרישת ראש העיר נערך מיפוי פרטני של צרכי הנגישות, נבנות תכניות ביצוע הכוללות משימות וכימות עלויות, ונקבעו ישיבות פורום נגישות אחת לרבעון מתוך מטרה לבחון באופן פרטני את ביצוע הנגישות, כשבפורום נוטלים חלק מנהלים ועובדים מקצועיים מקרב העירייה בליווי יועץ הנגישות של הרשות.

  • הרשות עומדת בדרישות החוק להעסקת 5% אנשים עם מוגבלויות מקרב עובדי, מינתה פורום נגישות בכדי לתכנן לטפל ולעקוב אחר יישום הנגישות, על מכלול הרבדים הנדרשים, ומיישמת גם את הצורך בהנגשות פרטניות וכיתות אקוסטיות.
  • הנגשת מבני ציבור-  מתבצעת עפ"י פעימות ותכנית עבודה רב שנתית– לפירוט מבני ציבור ראה טבלה למטה.
  • הנגשת המרחב הציבורי-  הנגשת גני ציבוריים וגני משחקים, הנגשת חניות, הנגשת רחובות ומרחב ציבורי והנגשת מגרשי ספורט. ההנגשה עפ"י פעימות ותכנית עובדה רב שנתית.
  • הנגשת מקלטים תת קרקעיים – מתבצעות עבודות הנגשה ותחזוקה שוטפת בכל המקלטים הכולל גם סימון אזהרה לכבדי ראיה. התקנת מאחזי יד בניגוד חזותי במדרגות.
  • הנגשת עסקים - מחוייבת לשטח מעל 100 מ"ר וכחלק מהליך הוצאת רישיון עסק, במסגרת זו בעלי עסקים נדרשים להמציא אישורי הנגשה .
  • הדרכת עובדים-  במסגרת תקנות הנגשת השירות, העירייה ממשיכה בפעילותיה להעלאת מודעות הנגישות, ויישומה כחלק מביצוע שוטף בעבודה.
  • אתר האינטרנט- במסגרת תקנות נגישות השירות.
  • מוקד עירוני - הונגש לקבלת שיחות, הודעות וואס אפ, במסגרת הנגשת השירות.
  • הנגשת מחלקת הרווחה על  מנת להנגיש את המחלקה, יבוצעו עבודות התאמות נגישות הכוללות בין הייתר: מעלון ובית שימוש נגיש.
  • הנגשת אירועים - העירייה הנגישה את כל האירועים בהם השתתפים מעל 150 איש.
  • תחנות אוטובוס - העירייה מנגישה תחנות אוטובוסים ע"פ תכנית עבודה.

פרסום התאמות נגישות

העירייה מפרסמת לעיל את התאמות הנגישות, כמו כן מספקת מידע עפ"י בקשה מיוחדת לפי סעיף 29 בתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות (התאמת נגישות לשירות), תשע"ג-2013

  • מבנים המצויים בהליכי הנגשה:
  • מבנה העירייה:

-  כחלק מביצוע ההליכים תבנה מעלית בבניין המרכזי של העירייה.

 - הודבקו סימוני אזהרה על זכוכיות

 - סופקו לולאות שמע.

  • בית ספר אילן רמון - בהליך הנגשה וביצוע פיר למעלית.
  • בית ספר בראשית – בהליך הנגשה וביצוע פיר מעלית.

·נגישות מבנים

  • מוסדות חינוך:
    עפ"י החוק נדרש התקנת פיר מעלית דרך נגישה ושירותים נגישים במבנה המרכזי.
    משנת 2018 נדרש גם ביצוע הנגשה פרטנית עפ"י תקנות חדשות, כשהרשות גם פועלת להכנת כיתות אקוסטיות בהיקף נרחב. (נכון להיום קיימות בפועל 16 כיתות אקוסטיות).
  • הוחלט שבכל מקבץ גני ילדים ובכל שכבת גיל בכל בתי הספר בבאר יעקב תהיה כיתה/גן אחד מונגש אקוסטית .
  • בית ספר צמרות – בוצעה התקנת מעלית.
  • בית ספר אילנות – בוצעה הנגשה פרטנית למען לקוי ראיה.

אחריות

הדפים באתר עומדים בתקן בדרגה AA. כלומר, עומדים בקריטריונים של נגישות לרמה AA, המפורטים בהנחיות הנגישות לאינטרנט:
באנגלית: Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0 נפתח בחלון חדש 
בעברית: הנחיות לנגישות תכנים באינטרנט WCAG 2.0  נפתח בחלון חדש

חשוב לציין, כי למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר, ייתכן ויתגלו חלקים או יכולות באתר שטרם הונגשו כדוגמת מסמכים בקובץ PDF ותמונות שהועלו לאתר לפני תחילת שנת 2015.

אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר כחלק ממחויבותנו לאפשר שימוש בו עבור כלל האוכלוסייה כולל אנשים עם מוגבלויות.   
אחריות השימוש בתוכנה, ואופן היישום של התוכנה הינו באחריות צד ג' מטעם העירייה שביצע את תהליך הטמעת המוצר.

טבלת נגישות מבנים
קישור למבנים נגישים במועצה

 

יצירת קשר

אם במהלך הגלישה באתר נתקלת בבעיה בנושא נגישות נשמח לקבל ממך הערות ובקשות,
זאת באמצעות רכזת נגישות:

סיון לנדברג
מומנת נגישות
08-9785467

הרשות תעשה ככל שביכולה במטרה להנגיש את האתר בצורה המיטבית ולענות לפניות בצורה המקצועית והמהירה ביותר.